REKLAMA NA FACEBOOKU NENÍ JEN O POVĚDOMÍ

Beneficio Blog

Jakub Kofroň
Jakub Kofroň

12. 12. 2019
8 min.

Jsme strategická digitální agentura beneficio.

Tvoříme weby, zajišťujeme marketing a budujeme značky. Na strategických základech a v prémiovém designu.

REKLAMA NA FACEBOOKU NENÍ JEN O POVĚDOMÍ

Online marketing provází mnoho mýtů a ty, které kolují o reklamě na Facebooku jsou kolikrát vůbec ty nejabsurdnější. Jak to tedy s reklamou na Facebooku opravdu je? Funguje? Dokáže přinášet konverze? 

JÁDRO PUDLA. FUNGUJE REKLAMA NA FACEBOOKU? PRODÁVÁ?

Odpověď je jednoznačná. Ano, funguje a rozhodně není jen o povědomí! Správně nastavené kampaně jsou u mnohých firem klíčovým zdrojem internetových příjmů. Znáte jiné médium, které osloví poměrně přesně zacílené publikum právě tam, kde tráví většinu volného času? Máte jinde možnost promptně měnit obsah reklamy a testovat efektivitu jednotlivých kampaní?

U několika našich klientů tvoří Facebook 3/4 návštěvnosti webů a díky jeho pomoci jsme nastartovali povědomí o značce během několika měsíců a výsledky byly více než ohromující.

Facebook jako hlavní zdroj konverzí i návštěvnosti webu:

Čísla už znáte. Pokud se nepodobají těm vašim, děláte možná něco špatně nebo něco přehlížíte. Zjistěte o reklamě na Facebooku více, přečtěte si naše doporučení i tipy, čemu byste se měli rozhodně vyhnout. Začněme od píky.

JAKÉ MÁME FORMY REKLAMY NA FACEBOOKU?

Tím bychom asi měli začít. Většina malých podnikatelů se domnívá, že reklama na Facebooku končí přidáváním příspěvků nebo jejich zviditelněním pomocí tlačítka „Propagovat příspěvek“. Poté se nemůžeme divit, že reklama na Facebooku získává pověst jakou získává. Reklama na Facebooku má hlubší rozsah, který pokročilejší inzerenti nastavují pomocí aplikace Business Manager. Zde můžeme vytvářet PPC (pay per click) kampaně, které nemají nic společného s běžnými příspěvky na vašem firemním profilu, obsah sdělení tak můžete vytvořit bez ohledu na to aniž by se reklama zobrazila na zdi vašeho firemního Facebooku vedle běžných příspěvků. V zásadě tedy můžeme rozlišit dvě základní formy reklamy na Facebooku.

  1. podpora příspěvků
  2. reklama na Facebooku

U podpory příspěvků se budete snažit o propagování aktualit, nových produktů, akcí a tím udržet fanoušky v kontaktu. Výsledkem bude, že váš nový příspěvěk osloví co nejvíce vašich fanoušků nebo i jejich přátelé či naprosto cizí uživatele, kteří by mohli vyhovovat vašemu zacílení. Tuto formu doporučujeme, pokud uvádíte nový produkt, službu, chystáte novou akci a obecně, pokud chcete sdělit něco nového a chcete aby se o tom dozvěděli všichni fanoušci nebo i noví lidé.

Klasické PPC reklamy na Facebooku pak doporučujeme pro získávání nových fanoušků, zákazníků, objednávek nebo pro obecné šíření povědomí o firmě nebo značce. Tyto reklamy nejčastěji vytváříme v obecnějším charakteru a informujeme uživatele Facebooku o tom, kdo jste, nebo co nabízíte po delší časový horizont. Vedle sponzorovaného příspěvků máte možnost doplnit reklamu o titulek, krátký popis a button s odkazem.

Hlavní rozdíl mezi těmito formami je také v čase. Propagování příspěvků slouží zejména pro kratší období a PPC reklama na Facebooku je dlouhodobějšího rázu.

Příklad úspěšné Valentýnské propagace příspěvku na Facebooku:

Obecná PPC kampaň na Facebooku zvyšující povědomí o značce: