Přinášíme vám inspiraci pro příspěvky na sociální sítě.

Víte, že byste měli něco zveřejnit, protože jedině tak si udržíte pozornost a věrnost vašeho publika na sociálních sítích, ale vymýšlet stále nové a originální příspěvky není vůbec tak lehké, jak by se mohlo zdát.

Určitě víte, že byste měli něco zveřejnit, protože jedině tak si udržíte pozornost a věrnost vašeho publika na sociálních sítích, ale vymýšlet stále nové a originální příspěvky není vůbec tak lehké, jak by se mohlo zdát. Lidé nechtějí sledovat neaktivní účty stejně tak, jako je nezajímají příspěvky bez přínosu. Proto je důležité hledat inspiraci všude. My vám v tomto článku přinášíme 6 nápadů pro inspiraci.

1. Nechte své publikum nahlédnout pod pokličku

Lidé jsou zvědaví a odjakživa máme v povaze zajímat se o všechno, do čeho nevidíme. Umožnit tak vašim sledovatelům nahlédnout do zákulisí vaší společnosti může být skvělý způsob, jak je zaujmout. Kromě toho vám to umožňuje vytvořit si s vašimi fanoušky pevnější pouto – utvoříte v nich dojem, že vás znají lépe a podvědomě vám budou více věřit a mít k vám blíže. Klíč je v tom působit sympaticky.

Stačí se rozhlédnout po vaší kanceláři – děje se v ní něco, co by mohlo vaše fanoušky zaujmout? Má nějaký váš kolega narozeniny a vy jste mu uspořádali menší oslavu? Nebo se jinému právě narodil potomek? Pořádá vaše firma vánoční večírek? Dejte ostatním nahlédnout do soukromí vaší společnosti a podělte se s nimi o tyto události. Buďte sympatičtí, hyřte pozitivní energií a zvedněte vašim fanouškům náladu.

1..jpg

Pár dalších tipů, jaké věci „za oponou“ občas ukázat svým fanouškům:

  • VIRTUÁLNÍ PROHLÍDKA PO VAŠÍ KANCELÁŘI – PŘIBLIŽTE JIM VAŠE PRACOVNÍ PROSTŘEDÍ
  • FOTKY A VIDEA Z FIREMNÍCH AKCÍ A TEAMBUILDINGŮ
  • FOTKY Z AKCÍ, KTERÉ VAŠE SPOLEČNOST ORGANIZOVALA NEBO BYLA SOUČÁSTÍ
  • UKAŽTE JIM, KDE A JAK JSOU VAŠE PRODUKTY VYTVÁŘENY
  • SEZNAMTE JE SE SVÝMI ZAMĚSTNANCI A JEJICH ZÁJMY

2. Ptejte se na otázky

Asi je vám známý fakt, že když se chceme s někým spřátelit, vždy pomůže projevit o něj upřímný zájem. Téměř každý ocení, když toho druhého zajímá jeho názor. Proto se nebojte o něj požádat i své fanoušky na sociálních sítích. Zajímejte se o to, co si myslí – ať už o vaší společnosti nebo vašem produktu/službě.

Vždy se snažte vyvolat nějakou reakci. Nebojte se ptát se v příspěvcích často, ale dávejte si pozor na to, aby otázka byla relevantní. Mnohem větší pravděpodobnost vzniku interakce nastane, když se budete ptát na téma, které vaše fanoušky očividně zajímá, protože ho sledují – tedy oblast vašeho podnikání. Pokud tedy prodáváte auta, neptejte se na to, jaké mají plány na víkend. Raději se snažte svou otázkou vyvolat diskuzi právě o autech.

3. A také na ně odpovídejte

Na druhou stranu není dobré otázky pouze pokládat a na žádné neodpovídat. Pokud jste zaznamenali, že se na vašich účtech některé otázky vyskytují častěji než jiné, berte to jako inspiraci pro další příspěvek. Napište status nebo natočte video, kde ve stručnosti odpovíte na ty nejpokládanější otázky. Ukážete tak svému publiku, že jejich komentáře opravdu čtete a vnímáte, co je nejvíce zajímá. Také odpovídáním přímo v komentářích pomůžete lepšímu dosahu a vnímání vaší značky.

4. Lidé milují soutěže

Soutěže jsou něco, čím nikdy nic nezkazíte. Lidé milují soutěžit, protože milují vyhrávat. Představa, že by něco mohli dostat zadarmo a nechat se pohltit pocitem, že tentokrát jim to konečně klaplo a měli štěstí je něco, co je zaručeně donutí k tomu se zapojit.

4..png

Ačkoliv to zabere o dost víc času a snahy než ostatní tipy, opravdu se to vyplatí. S publikem vás to spojí a vyvolá v nich vzrušení a interakci. Důležité je stanovit přesné podmínky, mít připravenou slibovanou výhru a seznámit publikum s jasnými pravidly (ta můžete umístit třeba do Facebook poznámky).

5. Nezapomínejte na svátky a další důležitá data

Ve chvílích, kdy už vám opravdu dochází inspirace, stačí se rozhlédnout po stole. Vidíte kalendář? Tak se do něj občas podívejte i z jiného důvodu, než je zapisování schůzek. Byla by škoda nezaznamenat nějaký významnější den, protože i ten vám může posloužit jako námět na další příspěvek.

Pokud se například blíží Valentýn, můžete udělat kampaň a ukázat tak vašim zákazníkům trochu lásky. Postačí i sdílet obrázek s romantickým podtextem nebo třeba fotku něčeho, co vaše společnost miluje. Pokud ale máte čas, doporučujeme trochu více se zamyslet a vytvořit originální přání, které zaujme a bude prodávat.

5..png

Kromě oficiálních svátků se snažte občas zaznamenávat i mezinárodní dny. Byla by škoda nevšimnout si dne, který byl věnován právě oboru vaší společnosti a přijít tak o skvělou příležitost k příspěvku. Kontrolovat svátky a mezinárodní dny můžete například na této stránce.

6. Zkuste jim obohatit život

Neostýchejte se svým fanouškům ukázat, že rozumíte tomu, co děláte. Předávejte jim své rady a zkušenosti. Obohaťte a usnadněte jim život. Neznamená to vyzradit jim celé své know-how, stačí jim občas poskytnout nějaký tip nebo dobře míněnou radu. Žádné složitosti, pojměte to co nejvíce stručně a srozumitelně.

Když už je řeč o tipech, zkuste jim čas od času něco doporučit. Existují například nějaké vaše oblíbené magazíny či blogy, které čtete a pomáhají vám lépe se orientovat ve vašem oboru? Četli jste nějaký článek, který vám obohatil život? Našli jste aplikaci, která vám život ulehčila? Sestavte jejich seznam a doporučte je na vašich sociálních sítích.

6..png

Závěrem

Doufáme, že vám našich pár tipů poslouží jako inspirace a vymýšlení dalších příspěvků na sociální sítě pro vás nyní bude záležitostí pár minut. Další a pravděpodobně nejjednodušší možností je nechat správu vašich sociálních sítí na profesionálech a předat žezlo odborníkům na marketing a social media. My v Beneficiu se o vaše profily rádi a s láskou postaráme, jako o naše vlastní. A nápadů máme ještě spousty.

Jakub Kofroň

Je spoluzakladatelem agentury. Vystudoval VŠE a ESCP v Madridu, již 10 let se věnuje strategickému marketingu, UX a onlinu. Jakub má zároveň bohaté zkušenosti s budováním vlastní značky spodního prádla, která je dnes velmi úspěšná již na několika trzích Evropy.

Další články