Kdy je nejvhodnější doba pro přidávání příspěvků na sociální sítě?

Že si tuto otázku pokládá opravdu velká spousta lidí dokazuje i to, kolik na toto téma bylo vytvořeno studií. Všechny se zabývají tou samou otázku a ačkoliv nepřichází vždy s naprosto stejnou odpovědí, zas tak moc se neliší.

Že si tuto otázku pokládá opravdu velká spousta lidí dokazuje i to, kolik na toto téma bylo vytvořeno studií. Všechny se zabývají tou samou otázku a ačkoliv nepřichází vždy s naprosto stejnou odpovědí, zas tak moc se neliší. Protože pochybujeme, že by se vám chtělo procházet desítky z nich, prošli jsme je za vás, zprůměrovali a přinášíme výsledek.

Kdy je nejlepší přidávat příspěvky na Facebook?

Překvapivě o víkendu. V sobotu a neděli mezi 12:00 - 13:00. Dále ve čtvrtek a v pátek mezi 13:00 – 16:00 a ve středu v 15:00.

Dny jako sobota a neděle mají o 32 % vyšší odezvu než jiné dny, čtvrtek a pátek potom o 18 %. Co se týká časů, celkově vyšel jako nejvhodnější čas 9:00 ráno a dále 13:00 - 15:00 odpoledne. Ráno si totiž lidé čtou novinky a po obědě u Facebooku odpočívají a načerpávají energii na odpolední část pracovního dne. Občas se vyplatí i snaha odhadnout náladu vašich zákazníků, například v pátek bývají statisticky šťastnější, proto se snažte přidávat příspěvky zábavného charakteru.

Zajímavost: Přidání příspěvku ve tři odpoledne vám přinese více prokliků, v jednu odpoledne zase více sdílení.

Pro vlastní průzkum toho, kdy vaši sledovatelé nejvíce reagují na vaše příspěvky můžete použít Facebook Analytics.

Kdy je nejlepší čas pro přidání příspěvku na Twitter?

Optimální čas pro tweetování je mezi 12:00 - 13:00 a v 17:00 o všedních dnech. Podle statistik je nejlepší čas z celého týdne středa mezi 17:00 - 18:00.

Použijte Twitter Analytics pro zjištění, které dny vaši sledovatelé nejvíce reagují na vaše příspěvky.

Kdy je nejlepší čas pro přidání příspěvku na Linkedln?

Uprostřed týdne mezi 17:00 - 18:00.

Nejlepší dny pro přidávání příspěvků na LinkedIn jsou úterý, středa a čtvrtek v 7:00 - 8:00 hodin ráno, ve 12:00 nebo mezi 17:00 - 18:00. Je to jednoduše proto, že lidé si LinkedIn na rozdíl od Facebooku prohlížejí nejčastěji ráno před prací, nebo odpoledne po ní.

Nejmenší reakce se vám dostane v pondělí a v pátek.

I tato platforma vám umožňuje dozvědět se více statistických informacích o vašich sledujících, pomocí LinkedIn Analytics.

linkedln.png

Kdy je nejlepší čas pro přidání příspěvku na Instagram?

Chybu neuděláte ani jedním dnem v týdnu, neboť uživatelé instagramu jsou konzistentně aktivní, statisticky je na tom ale nejlépe pondělí a čtvrtek.

Obecně nejlepší časy pro postování na Instagram jsou 2 hodiny ráno (ano, čtete správně), 8:00 - 9:00 ráno, a 17:00 odpoledne. Opět ale neuděláte chybu s téměř žádným časem, kromě doby mezi třetí a čtvrtou odpoledne. Snažte se držet časů před prací a po ní.

Tip: Videa zveřejněná ve 21:00 dostávají o 34 % vyšší interakci.

Pro analýzu toho, kdy je konkrétně pro vaše publikum nejvhodnější přidávat příspěvky můžete použít platformu s názvem Iconosquare. Pomůže vám při zjištění, které časy jsou ideální konkrétně pro vás a vaše sledovatele.

instagram.png

Závěrem

Ačkoliv jsou všechny studie statisticky podložené, přesto doporučujeme procházet nástroje pro analýzu a zjišťovat data, která platí konkrétně na vaší stránku a vaše fanoušky a řídit se podle toho. Důležité je přidávat příspěvky pravidelně, vždy v podobný čas a den.

Pro větší přehlednost jsme pro Vás připravili přehlednou infografiku:

grafika.jpg

Při našem průzkumu jsme vycházeli z mnoha studií, pro představu se s vámi podělíme o nejzajímavější z nich:

Jakub Kofroň

Je spoluzakladatelem agentury. Vystudoval VŠE a ESCP v Madridu, již 10 let se věnuje strategickému marketingu, UX a onlinu. Jakub má zároveň bohaté zkušenosti s budováním vlastní značky spodního prádla, která je dnes velmi úspěšná již na několika trzích Evropy.

Další články