Webové trendy na rok 2022? Weby s přesahem, smart obsah, design!

Jaké jsou webové trendy na rok 2022? A jak se mění skladba služeb digitálních a webových agentur? Dozvíte se v tomto článku

Jaké jsou webové trendy na rok 2022? A jak se mění skladba služeb digitálních a webových agentur? V Beneficio jsme se za poslední 2 roky téměř přeorientovali z agentury “kterou potřebujete pro launch produktů a služeb” do agentury “, kterou potřebujete pro efektivitu a méně závislosti na lidech”. A tohle jsou oblasti, na které sázíme my i největší hráči v zahraničí.

Na míru! Obnažení nabídky a inteligentní prvky

2022 - cíl je jasný, automatizace objednávek, leadů nebo prezentace zboží a služeb nestačí. Zákazníky je třeba odbavit do co největší míry online, a to není vždy jednoduché. Zde je pár tipů, jak na to.
mikrostranka.png
Mikrostránka pojištění vozidel GČP 2020/2021

Inteligentní prvky a automatizace

Velká část našich poptávek se zaměřuje na automatizaci. Ať už jsou to interní systémy, které koncový uživatel nevidí, nebo online nástroje, které usnadňují obchod či  podstatně automatizují celé obory. Běžně se tak setkáváme s tím, že i průměrné firemní weby obsahují klientské zóny, eshopy obsahují systémy na optimalizaci rozvozových tras nebo webové pozadí se systémy, které přebírají celé řízení zakázek u středních firem. Zkrátka u tvorby webu na míru se přichází na spousty dalších věcí, které by se daly spolu s tím vyřešit efektivněji a nespadají např. pod účetní nebo CRM software. 

Není výjimkou, že investice do takových systémů našim klientům představuje návratnost už v řádu několika měsíců, a to jak na snížení chybovosti, tak optimalizaci procesů a snížení tlaku na nábor nových pracovníků.
aplikace.png
P2P Online aplikace organizace GreenPeace

platforma.png
Online platforma programu EYCA - European Youth Card

Obnažení nabídky

Velmi častou položkou nových webů budou detailní konfigurátory produktů/služeb a “obnažení” nabídky a kalkulací ve prospěch časové úspory obchodních procesů.

Rychlost načítání a smart content

S rozvojem pokročilých webových platforem a velké míry interaktivních prvků a animací vzniká přirozený tlak na velkou datovou náročnost webových projektů. Takové weby pak mají tendenci načítat se pěkných pár vteřin. Když vezmeme v potaz, že již více jak ½ uživatelů našich klientů vstupuje na webové stránky z mobilních zařízení, nelze tuto neduhu vždy tolerovat ani řešit pre-loaderem, jak je doposud zvykem. Řešením jsou technologie, které umožní velkou část obsahu načítat postupně či využití služeb umožňující lepší kompresi multimediálních souborů nebo jejich efektivní cachování. Počítáme s tím, že se na tuto problematiku budeme soustředit u nových projektů stále častěji ale i optimalizovat ty stávající.

Smart content

Stále více budeme pracovat s tím, že budeme zobrazovat jiný obsah jinému typu uživatelů podle jeho chování. Už bychom neměli hovořit o landing pages či rozdělení uživatelů na B2B nebo B2C, měli bychom umět poznat jakým chováním se uživatel zajímá o konkrétní obsah, a ten mu naservírovat bez nutnosti přílišného přesměrovávání.

Design jako standard, flat opět na vzestupu

Skvělý design byl dlouhou dobou výsadou, dnes je absolutním standardem. Byť se celé prostředí marketingu a onlinu velmi progresivně mění, v designu webů a aplikací se vše dostalo na jakýsi bod standardu - to že bude web nebo aplikace vypadat krásně už není něco, co nás lišilo od ostatních, počítá se s tím - zaplať pánbůh. 

 Co však vidíme jako další trend je postupný návrat k flat designu, který byl často skloňován kolem roku 2018 a zdá se, že poslední webové facelifty jej nedokázali překonat. 
web_1.png

web.png

Minimalistický web francouzské značky krbů JC Bordelet pro Českou republiku

Perličky

Pro klienty-fajnšmejkry samozřejmě pečlivě pracujeme na dalším “posunutí” jejich webové prezentace a připravujeme se na prvky virtuální reality, ilustrací nebo pokročilých animací. 

team.jpg

Jakub Kofroň

Je spoluzakladatelem agentury. Vystudoval VŠE a ESCP v Madridu, již 10 let se věnuje strategickému marketingu, UX a onlinu. Jakub má zároveň bohaté zkušenosti s budováním vlastní značky spodního prádla, která je dnes velmi úspěšná již na několika trzích Evropy.

Další články

Marketing

Dynamické a HTML5 formáty reklamy

Vít Kašpar

4 min.