PŘIZPŮSOBTE SVŮJ WEB MOBILŮM!

Beneficio Blog

Vít Kašpar
Vít Kašpar

2. 8. 2019
3 min.

Jsme strategická digitální agentura beneficio.

Tvoříme weby, zajišťujeme marketing a budujeme značky. Na strategických základech a v prémiovém designu.

PŘIZPŮSOBTE SVŮJ WEB MOBILŮM!

S příchodem první generace mobilního telefonu Apple iPhone, který byl představen 9. ledna 2007, došlo k zásadní změně ve způsobu přístupu uživatelů k internetu. Více než 9,4 % světové populace pak v roce 2018 přistoupilo k internetu pomocí mobilního telefonu. Co z toho vyplývá?

Podle měření netmonitoru bylo v roce 2018 více než 4,3 mil. lidí v České republice, kteří pro prohlížení webu používají svůj chytrý telefon. Tím ukazuji na fakt, že mobilní telefon se stal nedílnou součástí každodenního přístupu české populace k internetu. Stačí se ráno rozhlédnout v hromadné dopravě a podívat se, kdo ze spolucestujících právě drží ve své ruce telefon. Zkrátka kam se podívám vidím, jak někdo prohlíží svou zeď na Facebooku, hledá dopravní spojení, nakupuje a nebo si čte svůj oblíbený magazín.

Podle statistik, které pocházejí z Facebooku, vyplývá že ve čtvrtém čtvrtletí roku 2018 denně přistupovalo na sociální síť Facebook více než 1,5 miliardy uživatelů a výnosy z reklam na mobilních zařízeních představovali neuvěřitelných 93 % všech výnosů z reklam. Není žádnou novinkou, že samotný Facebook umožňuje přistupovat k webu přímo prostřednictvím své aplikace a tím pádem se zobrazuje mobilní verze webu. Pokud ovšem existuje.

Teď z druhé strany. Jako příklad vezmu našeho klienta prodávajícího moderní krby. Jeho starší webové stránky jsme před nějakou dobou upravili pro mobilní telefony a získali tak možnost porovnat dopad mobilní verze webu na prodejnost jeho produktů. Před změnou stránek byl podíl konverzí z mobilního telefonu celých 7,7 %. Protože jsme stránky pravidelně měřili, měli jsme pro klienta dostatek důvodů pro vytvoření responzivní verze webu. Po uvedení mobilní verze do provozu se zvýšil počet konverzí z mobilního telefonu na 34,4 % a celkový konverzní poměr stránek vzrostl o 26,26 %. Z dlouhodobého hlediska vyplývá, že investice do mobilního webu má opravdu smysl a odkládat ho na později může ve výsledku znamenat slušnou ztrátu.