Převeďte svůj byznys do on-line světa

Beneficio Blog

Vít Kašpar
Vít Kašpar

20. 11. 2020
6 min.

JSME DIGITÁLNÍ AGENTURA

Specializujeme se na profesionální weby, firemní portály, klientské zóny, aplikace, programování na zakázku, správu webů a datový marketing.

Převeďte svůj byznys do on-line světa

O digitalizaci se v poslední době píše více než dříve a to má jistě své důvody, které nepramení v korona krizi. Ta nám nástup digitalizace urychlila a ukázala její přínosy a nevyhnutelnost. Postupný přesun do digitálního světa nám probíhá už řadu let a dotýká se postupně více a více odvětví i částí trhu. 

Dnešní téma je tak zaměřené na možnosti přenesení vašeho byznysu do on-line prostředí, kde se nejčastěji jedná o jedno ze čtyř odvětví:

  • E-commerce - tedy prodej produktů nebo služeb
  • Klientské zóny - práce se zákazníky on-line
  • Aplikace - zejména pak převedení služeb do on-line prostředí
  • Řízení firmy - CRM nebo vnitropodnikové systémy

Jak s přenosem začít

Digitální, zejména on-line, technologie umožňují dnes snad všechno na, co si vzpomeneme, a pokud se budeme bavit o neomezeném rozpočtu, tak si můžeme naporoučet opravdu cokoliv nás napadne. To se ale nebude týkat většiny z nás, a proto zásadním kritériem, nebo vlastně podmínkou pro začátek transformace byznysu do on-line prostředí je rozpočet.

Rozpočet totiž bude rozhodovat o vybrané technologii a času. Uvedeme rovnou modelové situace:

  • Nízký rozpočet nás vždy nutí do předpřipraveného řešení, mezi které patří např. open-source systémy. Výhodou je, že tyto systémy dokáží šetřit čas, ale zároveň svazují ruce při následném vývoji. 
  • Střední rozpočet nám už dává možnost volby, kdy je možné volit mezi dostupným řešením (chceme uspořit čas) i řešením na míru (chceme to mít podle svého), a tím docílit optimálního řešení pro náš byznys.
  • Vysoký rozpočet je pak ideálním řešením, kdy volíme technologii podle potřeb (ne podle možností) a zároveň vytváříme produkt bez kompromisů (na úkor času).

Co vlastně znamená nízký, střední a vysoký rozpočet v realitě? Vlastně ho lze aplikovat na kterýkoliv typ projektu. Můžeme se bavit o e-commerce, kde výše rozpočtu rozhoduje o pronájmu platformy, využití open-source a nebo stavbě e-shopu na míru přesně podle potřeb firmy.

Pokud se budeme bavit o velmi nízkém rozpočtu, tak přichází v úvahu pronájem řešení, které lze pořídit dnes v řádech stokorun za měsíc. Hodně práce/ příprav zůstane na vás, ale je možné jednotlivé kroky pouze konzultovat a obejdete se také bez vývojáře.

U středního rozpočtu lze přemýšlet o typizovaném řešení s využitím open-source systémů, kam patří např. PrestaShop nebo Woocommerce. Většinu práce za vás již odvedou odborníci, ale i tak zde stále budete hrát důležitou roli.

U středně vyššího a vysokého rozpočtu už není potřeba dělat kompromisy, ale stavět řešení na míru vašim potřebám. Systémy mohou být stavěny jak na open-source, tak na “zelené louce”. Přesně podle stanovených cílů.

To, co zprvu tedy musíme provést, je definice rozpočtu, který pro digitalizaci firmy můžeme na začátku investovat a samozřejmě, co v daném rozpočtu očekáváme, že dostaneme. Pokud to máme, můžeme jednat o realizaci, vybrat vhodnou platformu a pustit se do práce.

Co vše je možné

Jednoduše. Vše!

Tím nejčastějším je řešení pro e-commerce, kdy je potřeba prodávat produkty on-line. Sem patří jak fyzické (počítače, stany, oblečení,...) tak ty virtuální (licence, aplikace, fotky, videa,...), ale i služby (masáže, konzultace, školení,...). Nemusíme se ale omezovat na to co všichni známe, prodávat on-line můžeme teoreticky i automobily nebo nemovitosti.

Máme také klientské zóny, které usnadňují práci se zákazníkem, a tím nahrazují třeba kamenné pobočky (šetří finance za nájmy, zjednodušují hledání zaměstnanců, protože nejste omezení lokalitou, apod). Se zákazníky skrze klientskou zónu komunikujeme, nahráváme jim soubory apod.

Dále jsou tu vnitropodnikové systémy, jejichž on-line vývoj je lacinější, dostupný odkudkoliv a díky technologii dovede komunikovat i se systémy a nástroji třetích stran (pokladní systémy, kamery, čtečky EAN kódů apod). Tím se stává i vývoj vnitropodnikových systémů dostupný také pro firmy ve středním segmentu.

A poslední zmíněné jsou aplikace, kam můžeme řadit samotné vykonávání “služeb” on-line. Sem patří cokoliv si můžete představit, že provedete a prodáte v on-line světě. (Videokonference, checklisty, školení,...)

Kdy začít?

Vlastně už včera bylo pozdě.

Přesun do digitálního světa neprobíhá ze dne na den a podle rozsahu se můžeme bavit o měsících, ale může jít samozřejmě i o celé roky. Malé e-shopy se dají vytvořit v rámci týdnů a měsíců, klientské sekce podobně a aplikace nebo vnitropodnikové systémy mohou trvat i roky. Čím dříve se do toho tedy pustíte, tím dříve budete on-line a dále před konkurencí.

Na začátku nemusíte mít rozmyšlené všechno do posledního detailu. Ono byste pravděpodobně nikdy ani nezačali. Začněte tím, co vám v danou chvíli nejvíce pomůže a postupně na tom stavte a přidávejte nové a nové funkce.

Vít Kašpar

Vít Kašpar

Je spoluzakladatelem agentury. V oblasti webdesignu se pohybuje více než 14 let. Zkušenosti sbíral jako HTML kodér, UI designér i PHP programátor na malých i nadnárodních projektech. Aktuálně se věnuje UX designu a návrhům řešení pro naše klienty.

Líbil se Vám článek?
Sdílejte ho na sociálních sítích.

Další doporučené články

#webdesign, #development, #graphics

JAK UPRAVOVAT FOTKY, KTERÉ VKLÁDÁTE NA SVŮJ WEB?

Zobrazit více

#webdesign, #development, #marketing, #agency

Webflow - Web za půl času i ceny

Zobrazit více
Poptejte nás

Poptávka

Rádi probereme jak můžeme kreativně nebo technicky posunout vaší online prezentaci. Spojíme se s vámi co nejdříve od přijetí poptávky.

Kontaktujte nás


Adresa kanceláří

Beneficio Media, s.r.o.
Myslíkova 12
120 00 Praha 2

Získejte nezávaznou cenovou nabídku nebo konzultaci

+420 777 338 288