V době, kdy má webovou stránku téměř každá větší i menší firma, je mít ji co nejvíce originální a zajímavější než konkurence důležitější než kdy jindy. Dnes už vám totiž nikdo nepromine, když váš web dostatečně nezaujme. Ale nebojte, není na tom nic tak složitého – stačí se řídit trendy a nezůstávat pozadu. V tomto článku jsme si pro vás proto připravili 7 letošních webdesign trendů, kterými byste se určitě měli nechat inspirovat.

1. Scrollovat nebo nescrollovat?

To je to, oč tu běží. Mezi odborníky i neodborníky se tato otázka řeší už nějaký čas. Jedni tvrdí, že je to zbytečně zdlouhavé, druzí zase že se jedná o nejpřehlednější formu objevování informací.

My jsme ti druzí a stránky se snadnější navigací, intuitivní funkčností a eliminací nadbytečného klikání potřebného k odhalení dalšího obsahu vidíme jako způsob, jak se návštěvníci budou na vašich stránkách cítit mnohem pohodlněji. I přesto mají obě možnosti své plusy a mínusy a nedá se říct s jistotou, která volba je lepší. My ale věříme, že v době, kdy si lidé čím dál tím víc prohlíží weby na mobilních zařízení, je tato funkčnost více žádoucí a především příjemná.

Stačí přidat nápadné přechody a diferencované vzory a místo monotónnosti tak návštěvníkovi vašeho webu můžete nabídnete originální proces objevování.

2. Push notifikace na desktopu

Ať už jste kdekoliv a děláte cokoliv, občas je opravdu těžké ignorovat zavibrování telefonu, který se vás snaží upozornit na novou zprávu na Messengeru či novinku na Twitteru. Ta chuť okamžitě sáhnout do kapsy a podívat se o co jde je občas až moc silná.

Nyní se spoustu webových stránek snaží tuto moc přenést na desktop. Pokud jste to ještě nezaznamenali, jedná se o prvek vysunutý z horní části prohlížeče s dotazem, zda-li vám daná webová stránka může posílat oznámení na ploše.

A v čem že je vlastně jejich síla? Notifikace dokáží povzbudit neaktivní uživatele, zvýšit interakci těch aktivních a posílit povědomí o značce a důvěryhodnost obchodníka. To vše s minimálním úsilím, protože vytvořit notifikaci se zprávou a rozeslat ji na desetitisíce zákazníků vám totiž obvykle zabere několik minut a nestojí ani korunu.

Zákazníci mají tendenci notifikace vnímat jako mnohem osobnější sdělení. Můžete je snadno nadchnout, ale také snadno vyrušit. Pokud je budete vyrušovat často, nebo jim vaše zprávy budou připadat jako obtěžující, notifikace v mžiku vypnou. Posílejte proto notifikace, které jsou opravdu k užitku a usnadňují tak zákazníkům nákupní rozhodnutí.

3. Není zde nějaký poutavější způsob, jak informaci předat?

Psaný text stále zůstává pro SEO účely neocenitelný, i přesto byste si před každým obsahem který přidáte měli položit otázku: „Není zde nějaký poutavější a stručnější způsob, jak tuto informaci předat?“  

Ve světě, kde si již prakticky každý může pořídit kvalitní fotku, nás asi nepřekvapí, že obrázky začaly na webech dominovat. Velmi dobře uděláte i s animací nebo krátkým videem.

Důležité je zmínit, že ne vždy je nutné rozhodovat se mezi jedním nebo druhým. Spojit vizualizaci a písemný obsah je cesta k tomu, aby návštěvních vaší stránky správně pochopili vaše sdělení a nedošlo k nejednoznačnostem, ke kterým je pouze vizuální komunikace občas náchylná.

4. Typografie hraje roli – buďte důrazní a originální

 

V dnešní době tolik oblíbený minimalistický přístup k designu nám ponechává prostor pro další umělecké prvky. Můžete si například pohrát s velikostmi písma, zvolit pro něj vlastní styl nebo tradiční fonty použít netradičním způsobem. Už se nedržte nudného Sans Serif nebo nedejbože Arialu, zkuste Google Fonts neboAdobe Typekit.

Největším trendem tohoto roku je nepochybně velikost. Zvětšujte, zvětšujte, zvětšujte. Zapamatujte si dvě věci: větší písmo a širší řádkování. Nemějte strach z prázdného místo, to je tento rok dovoleno. Text se pak totiž čte snáz, což návštěvníci prohlížející si váš web na mobilu (a takových je opravdu hodně) jistě ocení. Zároveň jim tím pomůžete se lépe zorientovat.

Zvětšování písma se tedy bát rozhodně nemusíte, ale zaměřte se pouze na to nejdůležitější sdělení, které by návštěvník neměl přehlédnout. Jedno slovo může zabrat klidně čtvrt stránky. Čím větší písmo, tím spíš si ho návštěvník všimne a pochopí, že toto sdělení bude pravděpodobně podstatnější než ostatní text.

Samozřejmě se nic nemá přehánět a zaplnit celou stránku obřím či nějak stylizovaným písmem by se mohlo obrátit proti vám. Základ je dodržovat „všeho s mírou“ a text použít stylově, jedině pak vám může pomoci vytvořit originální náladu a přinést na stránku život.

typography

5. Jen ať to září

5850353e15459c326438b84d_image27

Protože žijeme v době, kdy designu webových stránek vládne minimalismus, hledali designéři způsoby, jak do svých grafických prací vdechnout více života a jejich osobnosti. A přišli s poměrně jednoduchým a přitom estetickým řešením – jasné a výrazné barvy.

Přesvědčit se o tom, že tento trend opravdu funguje jsme se mohli například při aktualizaci loga Instagramu. Po grafické stránce se nejprve nedočkalo zrovna nejlepších reakcí a většina designérů se mu spíše posmívala, nikdo ale nezapře že barvy mu vdechly nový život a udělaly ho mnohem zajímavější.

Obrazek3
Instagram-718x300

 

Jak můžete vidět, není to jen o zářivých a výrazných barvách, nýbrž také o jejich gradaci. Trendem se stalo i míchání a rozmazání těchto bujných odstínů do spektra připomínající například západ slunce.

6. Videa popisující produkt či službu

UrbanSitter_ExplainerVideo

Videa o produktu nejsou nic úplně nového, i přesto je zmiňujeme, protože jejich důležitost každým rokem stoupá a dál bude. Stačí 90ti sekundové video a rychlý, stručný a výstižný popis vašeho produktu či služby, ať už pomocí animace a hlasové nahrávky nebo natočené u vás ve firmě. Dejte lidem vědět, proč je váš produkt to, co chtějí.

Zároveň nespoléhejte jen na video. Všechny důležité informace by měly být obsažené i v psaném textu na vaší stránce, protože vždy bude mnoho lidí, kteří na video nebudou mít čas a budou si chtít informace najít během pár vteřin v textu.

7. Přímý chat se zákaznickou podporou

a1b5bee3b48fd5901e37b2ffca4da24d

Další věc, která je sice známá už delší dobu, ne všichni ovšem ví, že zákazníci jí čím dál tím víc berou jako samozřejmost. Komunikace se zákazníky a zodpovídání jejich dotazů pomáhá personalizovat prezentaci firmy a schopnost pomoci zákazníkovi okamžitě pomáhá vybudovat jeho důvěru k vaší značce.

Je klíčové zákazníkovi co nejvíce usnadnit orientaci na vašem webu a cestu ke koupi vašeho produktu či služby. Pokud nastanou komplikace, návštěvník vašeho webu prostě přejde na jiný. Pokud mu ale budete schopni okamžitě pomoci, šance na dosažení vámi zvolených konverzí stoupá.

Závěrem

Pokud jste do teď stáli za názorem, že webové stránky jsou především o informacích, máte pravdu. Ale jen napůl. Jistě že je důležité sdělení, které se potenciálním zákazníkům snažíte předat, ale forma jakou to děláte a jaký si z toho návštěvníci vašeho webu odnáší pocit je důležitá úplně stejně, jako sdělení samotné. Dnešní svět je mnohem náročnější na estetiku než kdy dřív a požadavky na originalitu budou už jen větší.

Pokud nemáte čas nebo náladu na to trendy ve webdesignu sledovat sami, nechte to na designérech. Když svůj web svěříte profesionálním grafikům, nemusíte se bát, že by se jim tyto trendy vyhnuly, protože sledovat novinky ve světě webdesignu by pro ně měla být samozřejmost. My v Beneficiu trendy samozrejmě pečlivě sledujeme a aplikujeme na weby našich klientů.