S příchodem první generace mobilního telefonu Apple iPhone, který byl představen 9. ledna 2007, došlo k zásadní změně ve způsobu přístupu uživatelů k internetu. Více než 5,3 % světové populace pak v roce 2015 přistoupilo k internetu pomocí mobilního telefonu. Co z toho vyplývá?

Podle měření netmonitoru bylo v říjnu roku 2015 více než 3 mil. lidí v České republice, kteří pro prohlížení webu používají svůj chytrý telefon. Tím ukazuji na fakt, že mobilní telefon se stal nedílnou součástí každodenního přístupu české populace k internetu. Stačí se ráno rozhlédnout v hromadné dopravě a podívat se, kdo ze spolucestujících právě drží ve své ruce telefon. Zkrátka kam se podívám vidím, jak někdo prohlíží svou zeď na facebooku, hledá dopravní spojení, nakupuje a nebo si čte svůj oblíbený magazín.

Podle statistik, které pocházejí z facebooku, vyplývá že za rok 2015 přistoupilo na sociální síť facebook více než 900 mil. uživatelů z celého světa raději z mobilního telefonu, než z osobního počítače. Není žádnou novinkou, že samotný facebook umožňuje přistupovat k webu přímo prostřednictvím své aplikace a tedy se zobrazuje mobilní verze webu. Pokud ovšem existuje.

Teď z druhé strany. Jako příklad vezmu našeho klienta prodávajícího moderní krby. Jeho starší webové stránky jsme před rokem upravili pro mobilní telefony a získali tak možnost porovnat dopad mobilní verze webu na prodejnost jeho produktů. Před změnou stránek byl podíl konverzí z mobilního telefonu celých 7,7 %. Protože jsme stránky pravidelně měřili, měli jsme pro klienta dostatek důvodů pro vytvoření responzivní verze webu. Po uvedení mobilní verze do provozu se zvýšil počet konverzí z mobilního telefonu na 34,4 % a celkový konverzní poměr stránek vzrostl o 26,26 %. Z dlouhodobého hlediska vyplývá, že investice do mobilního webu má opravdu smysl a odkládat ho na později může ve výsledku znamenat slušnou ztrátu.

Nevíte, jestli jsou vaše stránky mobilní? Vyzkoušejte mobile-friendly test, který vám na tuto otázku odpoví.

Naše stránky prošly. A co ty vaše?