Investujete velké částky do marketingu, máte skvělou návštěvnost, ale konverzní poměr pokulhává? Zkuste web ještě více vyšperkovat, poradíme vám, co mění návštěvníky v zákazníky.

V tomto článku se budeme věnovat zejména zvýšení konverzního poměru internetových obchodů, avšak většina těchto aktivit lze aplikovat na širší škálu webových projektů. Pro méně zkušené navíc uveďme co, že to ten konverzní poměr vlastně je? Jedná se o metriku, která uvádí v poměr návštěvnost webu vůči požadované akci, kterou na webu máme (například objednávka, rezervace, odběr newsletteru). Průměrná hodnota konverzního poměru se pohybuje kolem 1-3%, přičemž u mnoha odvětví můžeme sledovat i 5-10%. Pokud jste si nyní oddychli, sundejte nohy ze stolu, vždy je co zlepšovat. Pojďme se podívat, kde lze máknout.

Formy sociálního ověření

Lidé se řídí názory ostatních a pokud vám ostatní věří, začnou vám věřit také (což je první předpoklad nákupu). Mezi formy sociálního ověření patří takové části webu, které ukazují návštěvníkům angažovanost nebo recenze vašich zákazníků. Tyto části webu jsou založené na nejúspěšnější strategii reklamy, kterým je Word of Mouth, neboli reklama, která se šíří přirozeně mezi lidmi.

Jak implementovat sociální ověření na web?

Většině eshopů postačí prosté propojení se srovnávači zboží, ideální je například „Ověřeno zákazníky“ od portálu Heureka. Další možnosti jsou:

  • Možnost komentářů lidí k jednotlivým produktům
  • Získání a prezentace referencí (nejlépe s fotografií)
  • Sběr fotografií od zákazníků s vašimi produkty a prezentace na webu

Získejte zákazníka dárkem na přivítanou

Pokud nejste nijak výrazně známý eshop nebo značka, zákazníka zkrátka potřebujete ulovit a jak se nejlépe loví? Nejdřív se krmí! Vyzvěte vaše návštěvníky, aby vám dali email a pošlete jim například 10% slevu na první nákup nebo lépe pevnou částku, postačí 100 Kč. Posuďte sami, když vás něco zajímá a ještě k tomu dostanete limitovanou slevu, neulehčí vám to rozhodování? U značky spodního prádla El.Ka Underwear nám tato „pomůcka“ přinesla 20% nárust konverzního poměru. Zobrazíme ji každému, kdo je u nás déle než 30 vteřin. Takto může vypadat.

Pocit bezpečného nákupu

Podobně jako tomu bylo u sociálního ověření, bezpečnost hraje další roli při rozhodování o koupi u vás nebo vašeho konkurenta. Je dokázáno, že přítomnost známých značek zvyšuje důvěru v daný eshop. Říkáte si, jak to využít? Popřemýšlejte, o koho byste se mohli opřít, abyste lidem dali pocit bezpečí. Využijte například:

  1. Loga bank, od kterých máte implementovanou platební bránu
  2. Loga dopravců
  3. Loga platebních karet (Visa, MasterCard)
  4. Loga dodavatelů nebo záštitných organizací kam spadáte
  5. Loga médií, ve kterých jste měli reklamu nebo o vás napsali

Podvědomě tato metoda vyvolává pocit, že patříte mezi „prověřené prodejce“.

Minimalizujte tříštění pozornosti

Nákup je o emocích a čím více necháte člověka přemýšlet, tím více začne váhat. Víte, že se vaši zákazníci ptají na možnosti výměny zboží, reklamací, poštovné nebo dobu dodání? Řekněte jim to co nejrychleji a nenechte je pročítat rozsáhlé obchodní podmínky. Tyto informace můžete jednoduše vypíchnout v detailu produktu nebo menu a tím zákazníka uklidnit a nechat jej nakupovat dokud je po zboží dychtivý.

Větší obrázky, více objednávek

Trend hovoří jasně ve prospěch minimalizace textů a maximalizace vizuálů. Zkrátka čím větší obrázek, tím více emocí a pozornosti. Jak dokázala studie pro eshop Mall.cz, prosté zvětšení náhledů produktů na kategorické stránce vedlo k 9% procentnímu růstu prodejů. Pokud prodáváte designové produkty, nebojte se ukázat třeba jen jeden produkt na řádek, pokud jste větší eshop, věnujte obrázku větší prostor v boxu produktu na kategorické stránce, třeba na úkor textů nebo velikosti ceny.

Před tím:

Nyní:

Efektivnost každé metody je vhodné sledovat pomocí A/B testování, avšak použitím každé z nich nic nezkazíte. Nezapomeňte, že web je základ vašeho online úspěchu a investujte raději více do jeho vymazlení, než lákání zákazníků na web, ze kterého odejdou. Konverznímu poměru se ještě určitě podíváme na kobylku i z jiných pohledů, sledujte nás.