Dosah příspěvků facebookových stránek je v současné době kolem 6% a často nezbývá než viditelnost platit. A právě teď přijde vhod nový fenomén, který přináší úplně jiná čísla. Přečtete si náš článek o tom, jak můžete instagram proměnit v nejvýdělečnější kanál vašich kampaní.

O Instagramu

Instagram je sociální síť, kterou v roce 2012 získala pod svá křídla největší světová sociální síť Facebook. Na rozdíl od Facebooku si Instagram nehraje na sociální dopad uživatelů, není založen na šíření statusů, ale vyzývá ke kreativě formou fotografií nebo krátkých videí. V září 2015 přesáhl počet uživatelů instagramu 400 mil. celosvětově a 600 tis. uživatelů v ČR. Ačkoli se povědomí o Instagramu velmi rychle šíří (i díky masivní podpoře českých offline médií) faktem zůstává, že většina uživatelů instagramu je ve věku 15-24 let (49%) a 24-35 let (32%).

Pokud spadá vaše cílová skupina do výše uvedeného rozptylu 15-35 let, pak byste neměli váhat ani minutu a začít Instagram velmi rychle řešit. Pojďme se podívat jak na to.

Jaké jsou možnosti využití Instagramu pro značku?

Hlavní argument pro zařazení Instagramu do vaší strategie jsme už řekli – je to dosah příspěvků, který se blíží 30% (Facebook 6%) a průměrná angažovanost fanoušků na instagramu 2,7% (Facebook 0,5%). Suma sumárům to znamená, že se vaše zpráva na Facebooku doručí 6 lidem ze 100 fanoušků a na Instagramu 30.

I kdyby nic víc, Instagram je skvělým tipem na pravidelné oslovování vašich fanoušků o aktuálním dění, akcích nebo soutěžích. Instagram však nabízí mnohem víc a opravdu funguje. Níže uvádíme několik klíčových aktivit, které Instagram skýtá.

Bez silných vizuálů to nepůjde

Lidé na Instagramu milují dokonalost, zábavu a hlavně inspiraci. Abyste otrkaného Instagramera oslovili, musíte vsadit na silné vizuály a využítí kouzla příležitosti. Je neděle a vaše cílovka ráda lítá po večírcích? Připravte fotku, kterou jim v neděli ráno dáte najevo, že s kocovinou nejsou sami. Vánoce, Valentýn, mistrovství světa nebo jen roční období a počasí – prakticky vždy je co vymýšlet. Jak to může vypadat?


Zajímavý obsah na Instagram

Investice do kvalitních fotografií je na Instagramu opravdu nutný základ. Fotografie nemusí sloužit jen pro něj, ale můžete je využít ve vašich newsletterech, na facebooku, google+ nebo pro PR aktivity. Stanovte si pravidla (např. 1 fotka týdně) a snažte se reagovat na aktuální dění, lidé s liky na instagramu šetřit nebudou a vaše značka půjde raketově vzhůru.

Spolupráce s Influencery (Instagramery)

Už i v Čechách existuje stovky kvalitních instagramerů, kteří mají desetitisíce followerů. Spolupracujte s nimi. Velmi často se jedná o nadšence, kteří milují jídlo, oblečení, hudbu, sport nebo cestování. Instagram je jejich prostor, kde se rádi dělí o svoje zážitky, zkušenosti nebo úspěchy a ostatní žijí s nimi. Z tohoto důvodu může být i malá odměna adekvátní odměnou. Pokud navíc spadáte do instagramera hledáčku, rád s vámi naváže spolupráci třeba jen formou barteru nebo menší finanční odměny. Výjimkou nejsou ani spolupráce založené na provizním odměňování z objednávek. Pokud narazíte na instagramera, který má alespoň pár tisíc followerů (důležité je prověřit, jestli jsou z Čech nebo zahraničí), fotka s vaším produktem může získat tisíce liků a oslovit tisíce nových potencionálních zákazníků. Níže si můžete ověřit výsledky spolupráce značky spodního prádla, které se staráme o Instagram.

 
Úspěšnost příspěvků na instagramu
 
 
Instagram a dosah příspěvků

HashTag jako král soutěží i trafficu

Hash Tag, křížek, který vám dopomůže k více followerům a potencionálním zákazníkům. Máte silné odběratele nebo dodavatele, kteří používají specifický hashtag? Používejte jej a jejich fanoušci o vás budou vědět. Další možností je využívání obecných hashtagů, které mohou zajímat vaší cílovku – stanovte si slova, která mohou používat a připojujte je k vašim postům #love #dailyinsta #fun. Další možností jak pracovat s hashtagy je vytvořit si vlastní a používat jej pro speciální akce nebo identifikaci značky (např. Zoot a jejich #zazitveci nebo El.Ka Underweara #kdyzjemastakjeukaz). HashTagy můžete využít i pro organizování soutěží, vyzvěte zákazníky ať se vyfotí na instagram, použijí specifický hash tag a nechte ostatní hlasovat o tom, kdo vyhraje.

Nově: Reklama na Instagramu skrze Facebook

Je to již několik měsíců, kdy Facebook nabízí inzerci na Instagramu. Oslovit můžete instagramery klasickým formátem reklamy. Zacílení na Instagram vyberete na konci tvorby reklamního příspěvku v sekci kde vybíráte umístění – kanál vybranných příspěvků, postranní lišta, ostatní aplikace + Instagram. Výsledky jsou více než uspokojivé a čísla hovoří jednoznačně pro využívání – se zajímavým postem se můžete dostat na pár desetin dolarů.

Analýza cílové skupiny dle fanoušků

Další významnou výhodou Instagramu je možnost „analýzy“ vašich zákazníků nebo analýzy zákazníků vaší konkurence. Oproti Facebooku jsou fanoušci vidět na první pohled a můžete si libovolně prohlížet jejich profily. Co z nich lze vyčíst?

  • Jaké mají zájmy
  • Co dělají ve volném čase
  • Koho sledují (značky, osobnosti)
  • Jak vypadají, co si kupují
  • Věk

Tyto a spousty dalších informací vám mohou pomoci například se sestavováním persón nebo dalším marketingovým rozhodováním.

Závěrem

Po silné monetizaci Facebooku představuje Instagram vlajkovou loď akvizice nových zákazníků. Jako vždy, i u Instagramu, můžeme očekávat, že prvních několik let bude majitel této sítě velmi benevolentní a bude chtít přilákat co nejvíce inzerentů, kterým Instagram zapadne do každodenních marketingových aktivit. Právě z tohoto důvodu bychom měli využít příležitosti, jak oslovovat potencionální zákazníky s minimem výdajů. Stejně jako u Facebooku očekáváme postupné ořezávání organického dopadu ve prospěch reklamních příspěvků pro firmy. Facebook se navíc stále více stává komunikační platformou a tak lze očekávat, že Instagram bude hlavním nositelem reklamy.

Využijte síly Instagramu a získejte náskok před konkurencí.
Nechcete se do toho pouštět sami? Rádi vám pomůžeme, zajistíme pravidelné focení, návrh strategie obsahu nebo vám poradíme jak na to svépomocí. Obraťte se na Beneficio.